BLOG INI TELAH DIMULAKAN PADA 13 SEPTEMBER 2012. NAMA SAJA KEDAI 25 JAM, TAPI BLOG INI TIDAK MENJUAL APA-APA PRODUK PUN. TERUSKAN MEMBACA KERANA BANYAK INFO-INFO YANG MENARIK DI SINI. TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA -tokai kedai

Thursday, November 1, 2012

Mereka Yang Pondan Sebenarnya Cacat?





Isu pondan memang telah hangat menjadi perbualan dan perbahasan kita dari dulu hingga sekarang. Ada yang boleh menerima dan ada juga yang memandang hina golongan pondan ini. Kita juga tidak terlepas dari mempunyai kawan yang dah menjadi pondan. Begitu juga saya. 

Pondan dan lelaki lembut adalah perkara yang berbeza. 



Semua orang berpendapat mereka yang terjebak dengan gejala pondan ini adalah kerana hormon mereka yang lebih kepada hormon kewanitaan. Maksudnya hormon lelaki kurang. Walaupun hormon lelaki kurang, mereka dilahirkan dengan mempunyai kemaluan lelaki. 

Jika khunsa pula lain, mereka mempunyai option untuk memilih samada menjadi lelaki atau perempuan. Jika hormon lebih kepada lelaki, maka perlu memilih jadi lelaki.

Kita ambil contoh pada golongan orang kurang upaya (OKU), mereka juga mempunyai kekurangan ataupun kecacatan samada dari lahir, akibat kemalangan dan sebagainya. Ada yang tiada kaki sebelah, kurang/tiada penglihatan, kurang/tiada pendengaran,  tiada tangan dan macam-macam lagi.

Begitu juga dengan  pondan ataupun lelaki lembut juga, mereka kurang/tiada hormon lelaki di dalam badan mereka. Oleh itu, saya klasifikasikan pondan ini juga sebagai orang-orang OKU agar semua lebih faham tentang apa yang saya ingin perkatakan nanti.

Kita yang normal memang tak boleh salahkan mereka kerana tuhan telah menjadikan mereka sebegitu, apatah lagi untuk megeji dan mengejek mereka.

Tetapi, kepada golongan yang dah menjadi pondan ini patut sedar yang mereka ini juga salah dalam memilih cara hidup mereka dengan menjadi wanita. Sebenarnya, walaupun mereka dilahirkan dengan mempunyai kecacatan hormon lelaki, patut berusaha untuk hidup dengan kekurangan tersebut dan juga perlu berusaha meng'upgrade' diri mereka supaya nampak seperti lelaki normal yang lain. Bukan dengan menukar terus untuk menjadi lebih teruk iaitu menjadi perempuan.

Untuk lebih senang faham kita ambil contoh orang -orang OKU. Katakan sejak kecil, kaki kiri didapati kudung. Bila mereka besar, untuk menjalani kehidupan seperti orang normal yang lain, mereka memakai kaki palsu. Ini bermakna mereka telah "upgrade" kaki yang kudung itu untuk kelihatan seperti manusia normal dengan memakai kaki palsu.. 





Ada tak pernah kita tengok orang yang kudung sebelah kaki memotong kaki mereka yang lagi sebelah untuk menjadi menusia tidak berkaki? Orang yang bodoh saja akan buat macam tu kan?

Golongan OKU boleh hidup dengan kecacatan mereka dan cuba sebaik boleh untuk menambah baik kecacatan mereka supaya boleh menjalani kehidupan seharian dan kelihatan seperti manusia normal yang lain walaupun mereka sedar yang mereka sering menjadi perhatian orang di sekeliling.

Jika golongan OKU boleh, kenapa golongan yang kurang hormon lelaki ini tidak boleh? Padahal kamu dilahirkan cukup sifat. Semua lengkap , cuma hormon lelaki sahaja yang kurang. 





Tak kisahlah kalau orang kata kamu lelaki lembut, asalkan kamu tidak mengubah diri kamu terus menjadi seperti perempuan iaitu pondan atau mak nyah. Nak buat macam mana kan kalau dah hormon kamu macam tu. At least kamu dah cuba yang terbaik untuk meng"upgrade" kecacatan ataupun kekurangan hormon kamu. Lelaki lembut pun boleh beranak pinak dan berkahwin.

Perbuatan untuk menjadi dan meniru seperti perempuan dan pengambilan  hormon wanita adalah tidak wajar dan salah sama sekali. Bagi saya mereka yang menjadi pondan sebenarnya tak lebih dari hanya mengikut nafsu syaitan. Tak perlu lah buat breast implan, botox, pakai baju seksi hanya untuk menarik minat golongan lelaki dan tak perlu la buang air kecil/besar dalam toilet wanita lagi.

Wahai pondan sekalian, berubahlah. Kita perlu hidup atas kekurangan dan kelebihan yang ada pada diri kita. Ingat, Tuhan jadikan anda mempunyai zakar. Oleh itu anda adalah lelaki. Berusahalah menjadi lelaki biasa.

Betulkan mindset/pemikiran kamu. Semoga Tuhan memberkati usaha kalian.

- tokei kedai

4 comments:

  1. Bodohnya kau ni. Jadi perempuan kau kata TERUK? Memang sial sape jadi mak kau. Sebab mak kau perempuan. Lelaki lagi bagus dari perempuan ye. Better pondan tu jadi perempuan lagi bagus dari jadi lelaki. Lelaki ramai ego bajet bagus cam kau! Keluar pun dari cipap perempuan, keluar berlendir, muka kau masa lahir pun cium cipap perempuan dulu lagi mau kata kalau pilih jadi perempuan tu pilihan teruk. Babi!

    ReplyDelete
  2. Orang Islam satu dunia pergi Mekah, cium Hajar Aswad bentuk cipap perempuan. Apasal kau kata teruk pondan tu nak pilih jadi perempuan? Allah pun agung2kan perempuan sampai Nabi pun suruh umat cium batu bentuk cipap perempuan. Mana kote lelaki? Ada orang puja?

    ReplyDelete
  3. NORMAL pada kau, sama ke normal pada fikiran orang lain? Suka hati cakap orang lain cacat. Cacat otak macam kau ni normal ke? Aku kata kau cacat. Ada bantahan? Kalau kau boleh cakap orang lain cacat. Orang lain pun boleh cakap kau cacat. Sebab normal tu subjektif.

    ReplyDelete
  4. Asalam, ,Tuan Admin hnya mmbuat contoh sahaja dn bkn mngatakn pondan atau lelaki lembut itu cacat sperti org OKU, ,tujuan nya pn utk mndidik, kenapa emosi sngt smpai mngeluar kn prkataan yg kasar, cuba berfikir dgn profesional dn matang, ,org hndak bantu bkn mnghina, satu lagi,mngatakn hajar aswad tu sperti kemaluan wanita adalah jauh menyimpang, masyallah, ,tpi klau x bleh ditegur dgn baik apa lgi dibantu tidak mngapa,tiada siapa paksa kamu berubah, cuma kami mndoa kn semoga diberi hidayah oleh NYA satu hari nnti In sha allah, pondan atau lelaki lembut ke,mereka jgk makhluk Allah, ,Allah syang makhluk nya,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...