BLOG INI TELAH DIMULAKAN PADA 13 SEPTEMBER 2012. NAMA SAJA KEDAI 25 JAM, TAPI BLOG INI TIDAK MENJUAL APA-APA PRODUK PUN. TERUSKAN MEMBACA KERANA BANYAK INFO-INFO YANG MENARIK DI SINI. TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA -tokai kedai

Tuesday, August 27, 2013

REVOLUSI MESIR




Sehingga detik artikel ini ditulis, kita tahu yang Mesir sekarang telah diperintah oleh pemerintahan sementara yang disokong oleh Angkatan Tentera Mesir. Selama pemerintahan Morsi digulingkan oleh tentera, kita hanya didedahkan media luar hanya dari satu pihak sahaja. Media-media mainstream dari luar terutama dari barat hanya memaparkan kekejaman tentera Mesir membunuh pendemontrasi. 

Yang anehnya, kita tidak pula didedahkan kepada penjelasan oleh kumpulan yang ingin Morsi letak jawatan pada 30 Jun 2013 yang lalu dimana satu himpunan aman raksasa terbesar dalam sejarah yang dihadiri lebih kurang 30 juta rakyat berkumpul di tengah2 ibu kota Kaherah untuk meminta tolong Tentera Mesir supaya Morsi letak jawatan. Sehinggalah beberapa hari lepas itu pihak tentera akhirnya masuk campur dan terus gulingkan pemerintahan Morsi. 

30/6/2013: 30 millions Egyptians demonstrating against Morsi asking the military for help

30/6/2013: 30 millions Egyptians demonstrating against Morsi asking the military for help

video himpunan raksasaa rakyat Mesir sebelum Morsi digulingkan tentera:


Gambar dan video di atas cukup jelas menunjukkan begitu ramai rakyat Mesir yang tidak berpuas hati dengan Morsi. Masalahnya kenapa? Adakah Morsi di pihak yang benar atau sebaliknya? 

Oleh itu disini akan diceritakan secara terperinci tentang meletusnya "Egyptian Revolution" ataupun Revolusi yang sedang melanda Mesir ini sejak 2011 yang lalu.

Revolusi Mesir ini adalah satu siri revolusi yang diwarnai oleh intelligency dari barat. Pendokong revolusi ini menerapkan pelbagai ideologi dan selalunya di negara Islam mereka menyuntik fahaman agama yang ekstrim kepada setiap minda rakyat Mesir agar menjatuhkan pemerintahan yang sedia ada. Mereka menyatakan inginkan pemerintahan secara khilafah dan mahu  menjalankan pemerintahan Islam secara keseluruhan seperti zaman pemerintahan Khalifah. 

Hosni Mubarak adalah Presiden Mesir selama 30 tahun. Muslim Brotherhood ataupun Ikhwanul Muslimin telah dibenarkan untuk menyertai pilihanraya dan parlimen pada era Hosni. Ikhwanul Muslimim mempunyai hubungan yang baik dari golongan miskin kerana mereka banyak menjalankan organisasi amal.

Bermulanya gerakan Revolusi

Kita tahu revolusi ini tercetus pada 2011 dari gerakan beberapa orang belia yang mulanya menggunakan internet untuk menuntut perubahan kerajaan. Pada mulanya belia-belia ini dipercayai telah dilatih di Serbia untuk menjalankan siri revolusi di Mesir. Mereka melaungkan perubahan kerajaan, menamatkan rasuah, kroni dan sebagainya. 

Akhirnya ramai rakyat Mesir menyertai gerakan ini, tapi bilangan mereka masih kecil. Akhirnya dua hari selepas itu, Ikhwanul Muslimin mula menyertai mereka. Dan bilangan mereka semakin hari semakin bertambah kerana mereka merasakan Ikhwanul Muslimin sebagai harapan baru rakyat Mesir. 

Pada masa itu Presiden Obama juga mengeluarkan kenyataan yang menyokong tindakan demontrasi ini. Ternyata US juga mahu Hosni dijatuhkan. 




Kemuncaknya adalah dari peristiwa kematian anggota polis dan pihak pendemontrasi. Apabila ada yang terbunuh dan ramai yang tercedera maka makin menjadi-jadilah demontrasi ini. Semua rakyat menyalahkan regim Hosni Mubarak yang kejam. Pihak polis membunuh peserta demontrasi  dengan pelbagai cara samada dengan menembak atau pun melanggar dengan kenderaan polis. Kemudian tercetuslah revolusi.

Selepas 10 hari rakyat berdemontrasi di jalanan, pihak tentera telah diminta untuk membantu para pendemontrasi untuk sama-sama mendesak regim Hosni meletakkan jawatan. Disamping melindungi peserta demontrasi dari keganasan polis yang menyokong Hosni. Dan akhirnya hari ke sebelas demontrasi, Hosni meletakkan jawatan dan pilihanraya diadakan.

Dipendekkan cerita Ikhwanul Muslimin menang 51% dan Mohamad Morsi menjadi Presiden pada 30/06/2011. 

Di sepanjang pemerintahan Morsi, beliau banyak melakukan kesalahan dalam pemerintahannya. Kesalahan yang besar dalam mengatur ekonomi, politik dan keadilan. Akhirnya kemarahan rakyat yang selama ini menyokongnya semakin membuak-buak sehinggalah rakyat mengambil keputusan untuk berdemontrasi bagi membantah keputusan Morsi dalam segala keputusannya. Mereka telah mengumpul sebanyak 22juta tandatangan untuk menuntut Morsi meletak jawatan.


Antara penyalahgunaan kuasa Morsi yang menyebabkan ketidakpuasan hati rakyat adalah:

1:  Beliau mengeluarkan undang-undang yang menyatakan bahawa semua keputusan beliau adalah muktamad dan tidak boleh diubah walaupun oleh mahkamah undang-undang.

2: Kemudian beliau membatalkan perintah mahkamah bahawa perlembagaan undang-undang pilihanraya adalah tidak sah dan beliau bertindak untuk membentuk parlimen haram sendiri dengan memasukkan 77% wakil dari ikhwanul muslimin dalam Parlimen.

3: Tindakan Morsi ini telah menyebabkan pengamal undang-undang menjadi marah kerana tindakan Morsi ini adalah tindakan diktator kerana ia sudah tentu akan menyebabkan undi dari pihak pembangkang menjadi sia-sia kerana tidak berkesan.

4: Akhirnya Morsi telah melantik committee untuk merangka semula perlembagaan baru. Perlembagaan baru Morsi adalah begitu berat sebelah dan tidak adil untuk negra Mesir yang didiami oleh pelbagai agama dan etnik. Kebanyakkan ahli commitee tersebut adalah dari ahli Ikhwanul Muslimin sendiri. 


Kerajaan Morsi  melindungi kumpulan Militan.

Semasa referendum perlembagaan baru itu dirangka, golongan Kristian telah di kasari, diseksa dan dibunuh oleh kumpulan Militan Islam yang bersenjata. Militan ini adalah dari gerakan Al-Qaeda. Penganut Kristian telah diugut akan dibunuh sekiranya mereka mengundi untuk menolak Perlembagaan baru tersebut. Dilaporkan sebanyak 50 gereja telah dibakar.

 Ia telah dirancang dan keganasan terhadap Kristian ini dilakukan di kawasan yang bukan dikuasai mereka.

Akhirnya Referendum Perlembagaan baru itu telah mendapat 60% undi. Rakyat tidak puas hati dan mereka menganggap kerajaan Morsi menipu dalam undi tersebut. Walaupun rakyat marah, Morsi tetap dengan keputusannya. Morsi akhirnya terus melantik semua jawatan dalam kerajaan dan gabenor di setiap kawasan hanya dari Ikhwanul Muslimin sahaja. 

General El-Sisi telah dilantik sebagai Menteri Pertahan beliau. Tetapi Kumpulan Militan yang telah melakukan keganasan kepada penganut Kristian telah diberikan pengampunan dan mereka bergerak bersembunyi di Sinai untuk menjalankan kegiatan militan Al-Qaeda mereka. Walaupun kumpulan militan ini seringkali menjadikan tentera dan polis sebagai sasaran mereka, General El-Sisi tidak boleh membantah keputusan Morsi. 


Kedudukan Ekonomi era Morsi

Semasa pemerintahan Morsi, ekonomi Mesir telah jatuh dengan begitu teruk sekali. Semasa Hosni Mubarak jatuh, rizab simpanan Mesir adalah sebanyak 60 billion USD. Semasa Morsi ambil alih, rizab simpanan Mesir telah jatuh mendadak sehingga 16 Billion sahaja. Ramai pelabur asing menutup perniagaan mereka di Mesir kerana dasar baru Morsi yang dilihat bukan mesra pelabur. 

Pendapatan dari sektor perlancongan juga telah merosot dengan teruk. Jika dahulu ramai yangingin berkunjung ke Mesir kerana keindahan piramidnya, sekarang pelancong asing takut untuk datang ke Mesir terutama pelancong dari barat kerana kumpulan Militan semakin berleluasa ditambah pula disokong oleh Morsi. Bagi sekutu Morsi juga, mereka beranggapan bahawa perlancongan juga mesti Islamik. Kebanyakkan menteri dari Ikhwanul Muslimin mempunyai perasaan prejudis terhadap orang asing dari barat dan juga penganut agama lain. Ini adalah perkara yang terburuk kerana mereka menganggap hanya mereka sahaja yang benar dan orang lain yang tidak bersama mereka adalah kafir. 


Harga Minyak era Morsi.

Harga minyak melambung dengan tinggi pada era Morsi kerana kesan dari ekonomi dan juga kegiatan penyeludupan minyak. Minyak kebanyakkannya diseludup ke Palestine melalui terowong bawah tanah yang digali oleh penyeludup. Bukan sahaja minyak, mereka juga menyeludup senjata api. Pada era Hosni Mubarak, beribu terowong bawah tanah telah dikambus oleh beliau. Tapi pada era Morsi, kegiatan penyeludupan melalui terowong ini hanya dipandang sebelah mata oleh beliau. 

Bekalan minyak seringkali habis. Dan ini menjadi masalah kepada rakyat Mesir kerana mereka terpaksa beratur berjam-jam lamanya di stesen minyak kerana bukan semua stesen minyak yang mempunyai bekalan minyak yang mencukupi. Harga minyak semakin mahal. 


Hubungan Mesir dan Palestine

Mesir adalah begara sunni. 99% orang Islam di sana adalah sunni. Hanya 1% sahaja syiah. Oleh itu, bagi rakyat Mesir, rakyat Palestine juga adalah saudara mereka, kecuali Hamas. Kenapa mereka menganggap Hamas sebagai ancaman?

Ini adalah kerana bagi mereka Hamas adalah gerakan militan atau pengganas yang seringkali menyeludup pelbagai barang secara haram melalui terowong bawah tanah terutama minyak dan senjata api. Sepertimana kita rakyat Malaysia tidak suka orang selatan Thailand seludup minyak kita ke sana, begitu juga penduduk di Mesir. Tidak ada satu negara pun di dunia ini membenarkan penyeludupan di sempadan mereka. 




Gerakan militan Hamas juga mendapat sokongan dari gerakan Al-Qaeda. Kumpulan ini seringkali melakukan perkara yang melanggari undang-undang Mesir. Tentera Mesir selama ini telah banyak dibunuh oleh mereka. Pada era Morsi, kumpulan militan ini juga turut dilindungi oleh Ikhwanul Muslimin dan bilangan mereka semakin bertambah. Senjata yang diseludup masuk ke Mesir juga semakin bertambah akibat dari kelonggaran undang-undang di pintu sempadan mesir. Terowong bawah tanah pun banyak dibuka semula. Rakyat Mesir amat tidak selesa dengan perkembangan  ini.


Morsi dipaksa Letak Jawatan

Akhirnya akibat dari kelemahan pentadbiran Morsi dan kemerosotan ekonomi yang amat teruk, rakyat telah bangkit untuk melakukan demontrasi semula agar beliau meletakkan jawatan.Pada masa ini semakin ramai rakyat yang telah kehilangan pekerjaan.Banyak kilang-kilang dan pejabat ditutup kerana ada yang syarikat yang telah lari keluar dari Mesir akibat dari dasar kerajaan Morsi yang berat sebelah.

Sebanyak 22juta tandatangan berjaya dikumpul untuk meminta Morsi meletakkan jawatan. Tetapi MOrsi hanya membisu dan akhirnya rakyat bangkit mengadakan perhimpunan raksasa di tengah ibu kota Mesir seperti yang dinyatakan di awal artikel ini.




Penggulingan Morsi oleh Tentera.

Tentera menggulingkan kerajaan Morsi/Ikhwanul Muslimin selepas desakan daripada majoriti rakyat Mesir yang mahukan diadakanpilihanraya semula. Mereka sangat kecewa dengan Morsi. Sebelum Morsi menjadi Presiden, beliau telah berjanji untuk melakukan yang terbaik termasuk menegakkan keadilan. Tetapi apabila diberi mandat, baru wajah buruk beliau dan Ikhwanul Muslimin mula terserlah. Mereka hanya berjanji palsu dan hanya taguhkan kuasa. Menggunakan slogan agama demi mendapat sokongan rakyat beragama Islam. Banyak insiden keganasan yang dilakukan pengikut Ikhwanl Muslimin seperti pembunuhan anggota polis. Serangan ke atas balai polis dan membunuh semua anggota polis. Membakar gereja-gereja orang Kristian dan macam-macam lagi.


Some Brotherhood "peaceful" protesters at El-Zamalek streets

Kebanyakkan rakyat Mesir tidak sukakan keganasan dan kekejaman yang dilakukan oleh pengikut Ikhwanul Muslimin ini. Senjata yang diperolehi mereka juga dipercayai dibekalkan oleh kumpulan Militan AL-Qaeda dan Hamas.



Video: jenayah yang dilakukan oelh penyokong Ikhwanul Muslimin



Video: penyokong Ikhwanul Muslimin menolak remaja jatuh dari bumbung bangunan sehingga nyawa-nyawa ikan dan tidak cukup lagi remaja itu ditetak di kepala. Akhirnya meninggal dunia.

Video: Peserta Demontrasi "Aman" menembak secara rambang ketika berdemontrasi. Dari mana senjata ini mereka dapat?


Video: Peserda Demontrasi "Aman" menentang Tentera menggunakan pistol ketika berdemontasi.


Oleh kerana peserta demontrasi ini diklasifikasian sebagai kumpulan pengganas yang merbahaya kepada penduduk Kaherah dan rakyat Mesir. Kerana mereka memiliki snejata api yang boleh membahayakan orang awam dan juga pihak berkuasa. 




Jika perkara ini berlaku di Malaysia, adalah pihak Polis/Tentera kita akan berdiam diri? fikir-fikirkanlah.



Hubungan Morsi dengan US dan IRAN.

Selepas Ikhwanul Muslimin menang di Mesir, US telah membekalkan kerajaan Morsi sebanyak 20 biji jet pejuang canggih iaitu F-16S. Tidak cukup lagi US telah memberi sebanyak 200 biji kereta kebal Abrams model M1A1. 


US supplying tanks and fighter jets to Egypt.


US supplying tanks and fighter jets to Egypt


Tapi, selepas seminggu US membekalkan jet dan kereta kebal ini, Presiden Iran telah membuat kejutan dengan melawat ke Mesir. Ini adalah sungguh memeranjatkan dunia kerana sejak Revolusi Iran pada 1979, tidak ada seorang pun Presiden Iran yang berkunjung ke Mesir. Presiden Ahmedinejad telah disambut dengan red carpet dan dicium oleh Morsi. 


Feb 2013, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad arrived in Egypt on Tuesday on the first trip by an Iranian head of state since 1979


Video: Rakyat Mesir marah dengan lawatan Presiden Iran ke Mesir 


Rakyat Mesir membantah kerajaan Morsi menerima kunjungan Presiden Iran kerana apa yang telah mereka lakukan di Syiria. Iran juga adalah negara Syiah yang terkuat. 


bersambung...... (hubungan Erdogan dan Ikhwanul Muslimin) akan diupload dalam masa terdekat. terima kasih kerana membaca. 





Monday, July 15, 2013

HARGA AYAM NAIK: Pemuda PAS Kelantan Mula Berkokok


Gambar: Ayam dan Ahmad Fadhli b. Saari

Pemuda PAS Kelantan mula berkokok apabila kata mereka kerajaan tidak dapat menyelesaikan masalah harga ayam yang tinggi pada bulan puasa ini.

Maka pelbagai gesaan telah dibuat oleh Ketua Penerangan Pemuda PAS Kelantan iaitu Ahmad Fadhli b.Saari, demi untuk menghentam kerajaan dan untuk menunjukkan bahawa mereka sajalah kononnya yang boleh menurunkan harga ayam dan bijak mengawal ekonomi. Padahal di negeri Kelantan sendiri pun harga ayam naik menggila. Sumber: Media Fitnah PAS 

Kerajaan boleh kawal harga ayam (harga siling: rm6.80 sekilo), tetapi kerajaan tak boleh kawal permintaan dan citarasa luar biasa rakyat terhadap ayam. Bila permintaan luar biasa meningkat dari rakyat terutamanyapada musim-musim perayaan, maka akan ada peniaga /pembekal yang degil ingin mengambil kesempatan untuk menaikkan harga.

Apa yang kerajaan boleh buat? 

Ya, kerajaan dah tetapkan harga syiling untuk ayam. Tetapi peniaga/pembekal masih naikkan harga. Takkan nak suruh pergi tangkap dan denda mereka? Sebab itu buat masa sekarang. Menteri yang berkenaan hanya boleh educate rakyat untuk mengurangkan membeli ayam disamping menegur pembekal/peniaga. Apabila permintaan 'luar biasa' ini menjadi 'biasa', maka automatik harga ayam akan turun. Itulah kuasa kita sebagai pengguna. 

Status Ketua Penerangan PAS Kelantan di Facebook menyindir Menteri KPDNKK.

IMPORT AYAM DARI CHINA

Langkah kerajaan untuk mengimport ayam daripada China adalah satu usaha yang bijak untuk mengajar pembekal yang degil ini.Di sampai dapat meningkatkan kuantiti ayam dan memulihkan harga pasaran ayam. Kenapa isu ini Ketua Penerangan PAS Kelantan tersebut tak nak sebut pula? Mungkin kurang info mengenai isu semasa. Baik tak payah jadi Ketua Penerangan. 

Sifir mudah, "permintaan melebihi pengeluaran akan menyebabkan kenaikan harga". 

Mudah saja kan. Masa sekolah dulu pun kita ada belajar. Dah lupa?

Faktor kenaikan harga ayam:

1: Citarasa
2: Jumlah penduduk
3: Jangkaan harga meningkat pada masa akan datang
4: Kemudahan kredit
5: Musim

Faktor tambahan: Pembekal ayam pun nak raya juga. Macam-macam nak beli. Ada yang nak bayar downpayment beli Mitsubishi Storm baru. Nak duit lebih dia naik la harga. 

Ada blogger dan facebookers pro Pembangkang yang berkata  "Tahniah sebab undi BN, sekarang harga ayam naik." 

Kenapa bodoh sampai macam tu? Kalau kamu saja yg bodoh takpe, tapi jangan la ajar orang lain ikut jadi bodoh macam kamu.


Sunday, June 23, 2013

Ibu Bapa Kurang Siuman Lebih Sayangkan Anwar Daripada Nyawa Anak Sendiri


Anak kecil diusung ke lokasi Blackout505


Pada Himpunan Blackout 505 kelamarin di Kuala Lumpur, masih lagi terdapat ibu bapa yang masih kurang siuman kerana membawa anak kecil mereka turut bersama ke Padang Merbok. Semua tahu yang masa himpunan itu diadakan, indeks pencemaran udara ada berada di dalam tahap yang tidak sihat iaitu pada sekitar 120-150.



Sedangkan ia merbahaya kepada orang dewasa, inikan pula kepada anak-anak kecil yang masih tidak tahu apa-apa. Ini adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan. Memanglah itu anak mereka sendiri, tetapi kanak-kanak kecil ini perlu dilindungi dan mereka juga dilindungi hak mereka oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu. (UNICEF)

Anak down sindrom pun turut diusung,

Jika tidak mahu mengikut undang-undang negara pun, sekurang-kurangnya ambil lah berat sikit tentang tahap kesihatan dan keadaan cuaca. 

Pernah dalam satu kejadian di luar negara, ibu bapa yang tidak bertanggungjawab seperti ini telah dihadapkan ke mahkamah dan dijatuhkan hukuman kerana kecuaian mereka.



Adakah negara kita perlu menguatkuasakan undang-undang yang melindungi hak kanak-kanak dengan tegas? Bagi saya ia adalah amat perlu kerana dengan ini ia dapat memberi pengajaran kepada semua ibu bapa.

Anak kecil di Padang Merbok. Lokasi HImpunan Blackout
Jika ada apa-apa yang terjadi kepada anak-anak ini adakah Anwar Ibrahim akan mengambil berat?. Sedangkan peserta yang cedera masa domontrasi-demontrasi yang sebelum ini pun tidak dijengok oleh Anwar Ibrahim. Bertanya khabar pun tidak. 

Kasihan..

Saturday, June 22, 2013

Sokongan Bangsa Cina Kepada Himpunan Blackout 505 Sungguh ketara.




Ternyata Himpunan Blackout505 pada kali ini di Padang Merbok mendapat sambutan yang dingin. 

Tak percaya? cerita lanjut di sini

Tetapi penganjur Blackout505 patut berterima kasih kepada kaum Cina yang ternyata memberi sokongan yang sangat padu kepada Blackout505 ini. Malahan di setiap himpunan di setiap negeri pun kebanyakkan perserta dimonopoli oleh kaum cina.

Mengapa sokongan Melayu dan India berkurang dengan mendadak?

Ini perlu kita kupas kerana semasa himpunan ini diadakan, sekumpulan penyokong dari NGO Asal Bukan Umno (ABU) juga turut berdemo membantah Anwar Ibrahim kerana keputusannya untuk mengangkat sumpah di Dewan Negara. Ini adalah bertentangan dengan perjuangan Anwar Ibrahim sendiri yang katanya memboikot keputusan pilihanraya PRU13 yang lalu. 

Sungguh ironi sekali apabila dia menolak keputusan SPR tetapi dalam masa yang sama dia setuju untuk mengangkat sumpah di Dewan Negara. Ini bermakna dia mengiktiraf keputusan Pilihanraya yang lalu. Tindakan Anwar Ibrahim dilihat seperti hanya pentingkan diri sendiri tanpa menghiraukan pengikutnya yang mahukan semua pemimpin PR memboikot majlis angkar sumpah tersebut kerana bagi mereka Keputusan Pilihanraya yg ke 13 lalu adalah yang paling buruk dan kotor dalam sejarah.

Mungkin ini adalah faktor berkurangnya sokongan orang Melayu dari ahli Pakatan Rakyat untuk turut serta dalam setiap Himpunan Blackout505. 

Yang menjadi tanda tanya kenapa sokongan cina kelihatan sungguh luar biasa? Adakah mereka suka pemimpin yang hipokrit? Atau ada udang di sebalik batu?

Friday, May 31, 2013

Cina Sudah Lama Boikot Barangan Bumiputera





Kempen ‘Buy Chinese Last’ kini dipergiat di kalangan kaum Bumiputera walaupun dikecam oleh kaum Cina. Media berbahasa Cina dan Inggeris yang pro-pembangkang juga semakin hebat mengutuk tindakan kaum Melayu memboikot barangan Cina.

Dalam mereka berkata bahawa kaum Cina tidak akan terjejas dengan kempen ini, mereka terus menghentam kerajaan, terutama kepimpinan, kerana tidak mengekangnya. 

Di masa yang sama, mereka turut mempamerkan keangkuhan menyuruh kaum Melayu agar "jangan bekerja dengan mereka" lagi jika benar-benar ingin memboikot mereka. Malah, mereka juga mengungkit-ungkit bahawa merekalah pembayar cukai terbanyak dan negara tidak akan ke mana tanpa mereka.

Tanpa sedar, mereka sebenarnya mengesahkan bahawa mereka tidak pernah ditindas dan kerajaan serta kaum Melayu tidak pernah bersikap rasis terhadap mereka selama ini. Dari mana mereka memperoleh kekayaan dan mampu membayar cukai jika bukan dari dasar Barisan Nasional yang tidak pernah meminggirkan mereka? 

Dari mana mereka mendapat pelanggan jika daya beli itu bukannya datang dari majoriti kaum di negara ini? 

Dari mana mereka mendapat pekerja jika bukan dari berbilang bangsa, terutamanya pekerja bawahan?



Bukan kita tidak tahu bahawa kaum mereka yang bodoh dan malas sering diberi jawatan dan gaji tinggi di syarikat milik mereka sementara kaum Melayu yang bijak tetap akan diketepikan atas alasan kononnya Melayu itu malas dan bodoh? Ini adalah jawapan biasa bagi kaum Cina untuk membela diri atas sikap rasis mereka. Sudah sampai masanya kaum Melayu menangkis jawapan mereka ini.

Bukan kita tidak tahu bahawa walau sebodoh mana pun seorang Cina yang datang memohon kerja di kilang, beliau akan diberi kerja di pejabat. Tetapi anak Melayu dengan kelulusan diploma boleh saja diberi kerja ‘operator pengeluaran’.

Adalah merupakan perkara biasa di dalam sektor swasta jika melihat anak Cina yang buta komputer diberi gaji eksekutif tetapi anak Melayu yang mampu menyediakan laporan kewangan dan membuat ‘presentation’ kepada pelanggan diberi gaji yang lebih rendah dari anak Cina bodoh itu. Selain itu, melihat bos Cina yang haram tidak tahu membaca laporan berbahasa Inggeris dan bergantung sepenuhnya pada Setiausaha Melayu untuk melakukan kerjanya juga merupakan antara gambaran lazim di sektor swasta.

Pendek kata, tidak ada seorang pun di dunia ini yang sikapnya sama dan jelas di sini bahawa kaum Cina sendiri ramai yang bodoh sehinggakan Bahasa Malaysia yang mudah itu juga tidak dapat mereka kuasai.

Kerana bodohlah kaum Cina lebih ramai ke Universiti Swasta kerana di sana kelayakan tidak begitu ketat asalkan ada duit. Kerana bodohlah kaum Cina ramai tergila-gila membuka salon pusat hiburan untuk anak-anak dara mereka yang bodoh bekerja. Kerana bodohlah, kaum Cina terpaksa menghisap kebijaksanaan kaum lain dan kemudiannya menikam belakang mereka untuk mengambil nama.

Di syarikat-syarikat swasta, walaupun kebanyakannya adalah milik bangsa asing tetapi sekiranya yang menjadi penerajunya adalah Cina, maka sampai matilah tiada Melayu yang dapat menduduki kerusi pengurusan atasan selain dalam Jabatan ‘Human Resource’ atau ‘Hal-ehwal Kerajaan’. Melihat Cina bodoh mempergunakan akal dan tenaga Melayu bijak untuk mendapat nama adalah perkara yang terlalu amat biasa.

Hakikatnya, Melayu dan Cina sama saja, ada yang bodoh ada yang bijak, dan ada yang malas serta ada yang rajin.

Jika ingin tahu kaum Cina bijak atau bodoh, ajaklah mana-mana kaum Cina dari universiti swasta itu berbincang secara ilmiah tentang pengetahuan am, sejarah dan pemikiran. Majoriti mereka yang terasa bijak itu, langsung tidak tahu apa-apa selain mengira duit dan keuntungan.

Dan kerana Cina ada yang bodoh jugalah maka Red Bean Army menghantar beratus-ratus komen terhadap artikel-artikel mengenai ‘Buy Chinese Last’ di internet tanpa seorang pun dari mereka mempunyai wajah identiti diri. (Ingat orang bodoh macam mereka jugak ke tak tau itu kerja Red Bean Army?) Sedangkan, jika dilihat dari komen maya bagi artikel-artikel di laman web lain, hampir semuanya merupakan individu berwajah.

Oleh itu, tidak usahlah kaum Cina berbangga dengan kebodohan sendiri. Ketahuilah bahawa keangkuhan itu sendiri adalah cerminan kebodohan. Sudahlah bodoh, hipokrit pula. Sudah menumpang, angkuh pula. Sudah merampas semua, menafikan pula. Di mana lagi maruah kaum Cina? Patutlah Mat-mat Saleh Australia dan Amerika semakin ramai yang meluahkan kebencian terhadap kaum Cina di negara mereka.

Dengan mengecam kempen ‘Buy Chinese Last’ lebih lagilah terserlah bodohnya. Ini kerana, sudah menjadi pengetahuan umum bahawa semenjak azali lagi kaum Cina memboikot barangan bumiputera. Bukan kita tidak tahu bahawa hampir semua pasaraya yang dikuasai Cina tidak akan menerima produk bumiputera atas alasan tidak berkualiti dan berbagai-bagai alasan lagi. Malah, jangankan produk bumiputera tidak akan dijual tetapi peniaga bumiputera juga akan ditindas semahu-mahunya.

Antara yang telah menjadi heboh ialah ‘Kelantan Delight’ di KLCC dan bagaimana mereka mengekang peniaga bumiputera di Alamanda. Begitu juga Subang Parade dan di semua kawasan komersial yang dikuasai mereka.

Mereka melakukannya dengan menaikkan harga sewa sesuka hati ke atas peniaga bumiputera tetapi memberi kelonggaran penuh kepada peniaga kaum mereka. Di rumah-rumah kedai biasa pula, kaum Cina sanggup memberi sewa RM300 kepada peniaga bangsanya, tetapi RM800 kepada bangsa lain kerana sikap perkauman yang begitu tebal.






Tidak cukup dengan itu, mereka cukup pantang melihat produk Melayu maju, maka pantaslah mereka mengatur strategi mengsabotajnya. Roti Gardenia adalah antara yang paling hangat diperkatakan kerana Cina memang amat memusuhi Tan Sri Syed Mokhtar yang menjadi pemiliknya, hanya kerana beliau merupakan seorang taikun Melayu. Kononnya beliau mendapat keistimewaan dan peluang dari kerajaan hanya kerana beliau Melayu, tetapi taikun-taikun Cina yang jauh lebih ramai kerana turut mendapat peluang memonopoli itu dan ini dari kerajaan tidak apa pula.

Ada kalanya, peniaga Cina terlebih dahulu bertindak membeli atau mengedar produk bagi pihak pengeluar Melayu dan kemudiannya sedikit demi sedikit merosakkan produk tersebut sehingga ia tidak lagi dipercayai sebelum mengambil-alih pengeluarannya.

Soalnya, kenapa kaum Cina perlu mengsabotaj produk bumiputera dan begitu berdendam dengan seorang taikun Melayu yang seorang itu? Jawapannya, tidak lain tidak bukan kerana mereka tahu bahawa Melayu punya potensi untuk turut maju seiring dengan mereka.

Oleh itu walaupun mereka sering melaung akan kepentingan bersaing secara sihat, tindakan mereka memboikot dan mengsabotaj produk bumiputera dengan sendirinya membuktikan bahawa mereka sebenarnya amat takut untuk bersaing. Walaupun mereka tahu bahawa mereka tidak akan miskin jika turut bersaing dengan kaum lain tetapi mereka sengaja tidak mahu melihat kaum lain turut senang kerana hati mereka terlalu busuk.

Justeru, walaupun penulis seorang yang tidak suka pada seruan ke arah perkauman, tetapi penulis menyokong penuh kempen boikot barangan Cina. Bukan kerana rasis, tetapi kerana penulis menyokong ‘persaingan sihat’.

Boikot perlu dibalas boikot. Noktah.

Sumber dari: din huluselangor

Wednesday, May 1, 2013

RM100 Untuk Hadiri Ceramah Lim Kit Siang



Percaturan DAP untuk meletakkan Lim Kit Siang sebagai calon di Gelang Patah nampaknya adalah satu percaturan yang silap buat DAP. Sepatutnya Lim Kit Siang akan berhadapan dengan calon Cina dari BN. Tetapi andaian mereka salah kerana BN akhirnya meletakkan Menteri Besar Johor, Abdul Ghani sendiri untuk berlawan dengan nya di Gelang Patah.

Berikutan dari perkembangan ini, Lim Kit Siang berasa tertekan dan semakin takut akan kekalahan kerana rata-rata penduduk Johor terutamanya di Gelang Patah amat menghormati Abdul Ghani dan sememangnya dia mempunyai penyokong yang kuat dari rakyat di Gelang Patah.

Oleh itu Lim Kit Siang sanggup melakukan apa saja demi untuk menunjukkan kononnya dia mendapat sokongan rakyat Johor termasuk memberi wang sebanyak RM100 untuk orang menghadiri ceramahnya.

Bukti video rakyat cina ditipu bawah sini:

http://www.youtube.com/watch?v=mUpE-JMGPAU


Oleh itu tidak hairanlah jika dimana-mana saja Lim Kit Siangbuat ceramah perdana, mesti berduyun-duyun yang datang kerana ada pihak yang menjanjikan RM100 untuk hadiri ceramah beliau.



DAP mengatakan mereka bebas dari rasuah tapi sebenarnya mereka lah yang paling mengamalkan rasuah dan kuat menipu. Penulis sempat bertemu bual seorang warga emas cina di Skudai Johor tentang perkara ini, dan dia juga mengatakan perkara yang sama dan ditipu. Dia juga mengatakan jika DAP bagi RM100 pada orang untuk datang ceramah, mereka tidak rugi kerana pada ceramah itu juga mereka mengutip derma. Banyak orang memberi derma.

Rupanya disamping menipu, DAP juga meminta duit dari rakyat di ceramah. Cara ini nampak bijak tapi adakah dengan mempergunakan rakyat sebegini dianggap bermoral? Buktinya pada ceramah baru-baru ini di Sutera Mall, mereka dapat mengumpul wang sebanyak RM263,328.80 hasil kutipan dari orang yang datang.. Pengundi Cina yang datang itu juga dikerah dari kawasan Selatan Johor yang mepunyai ramai orang Cina iaitu dari kawasan Kulai, Johor Bahru, Pasir Gudang dan Pulai.

Betullah seperti yang dikatakan oleh Mantan Setiausaha Sulit Timbalan Ketua DAP Pulau Pinang, Mohd Razali B Abd Rahman yang mereka ini akan menggunakan persepsi dan pelbagai taktik kotor demi untuk mendapatkan undi dan menipu. 




Nasihat kepada warga Cina Johor: Kalau Lim Kit Siang kasi RM100. lu orang ambil la. Tapi nanti mengundi lu orang undi Barisan Nasional. Jangan kena tipu sama DAP, mereka siang dan malam menipu. Pemilihan Parti sendiri pun boleh tipu ahli sendiri, apatah lagi nak menipu rakyat. Memang senang-senang la nak tipu.

Jom Undi Barisan Nasional. 

Bapa Saiful Mengaku Diperalat Menganiaya Anaknya

Azlan bersama pemimpin PKR ketika bertemu wartawan setelah "dibeli"


Terkini, Bapa Saiful Bukhari iaitu Azlan Mohd Lazim kini membuat satu lagi kejutan apabila telah dilihat berpaling tadah kepada Anwar Ibrahim. Hari ini Azlan telah memberitahu kepada wartawan bahawa apa yang dia katakan tentang dia diupah oleh seorang pemimpin BN untuk memburukkan Anwar dalam kes liwat anaknya adalah tidak benar sama sekali.

Ketika Azlan membuat kenyataan U-Turn itu, Azlan juga bertegas untuk tidak bersumpah sekiranya ada yang ingin menyuruhnya berbuat sedemikian. Rupa-rupanya sekarang baru kita tahu, kenapa Azlan tidak akan melakukan sumpah laknat.



Terbaru, Azlan juga menyatakan bahawa dia juga telah dibeli oleh Anwar semata-mata untuk membersihkan nama Anwar ketika Pilihanraya 13 sedang dekat. 

Perkembangan ini boleh dilihat menerusi twitter Saiful Bukhari sendiri yang berbunyi " Berkat doa, sabar dab istiqamah. Jika bapa jujur dan ikhlas, syukur Alhamdulillah. Yang HAK pasti BERDIRI, janji Allah pasti."

kenyataan twitter Saiful


Menurut sumber terdekat dari keluarga Saiful, bapanya bertindak mengkhianatinya kerana telah dibeli oleh Johari Abdul dengan bayaran RM1 Juta untuk membuat U-Turn untuk menipu penyokongnya dan penyokong PAS serta membersihkan nama Anwar Ibrahim memandangkan PRU13 semakin dekat.

Anwar kelihatan begitu tertekan memandangkan banyak ahli-ahli akar umbi PAS dan ada juga Pemimpin-pemimpin PAS yang begitu lantang menolak Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menang.

Akhirnya, kebenaran pasti akan datang. Teruskan berjuang Saiful Bukhari. Benar kata-kata kamu, Yang hak pasti berdiri. Janji Allah Pasti!!

Monday, April 15, 2013

KRISIS DALAMAN PAKATAN RAKYAT BUKAN RAHSIA LAGI




Manifestasinya adalah apabila sehingga kini pun, pertikaian berhubung pembahagian kerusi antara mereka masih wujud di mana mereka sendiri tidak menolak kebarangkalian untuk berlakunya pertarungan tiga penjuru di sesetengah kerusi. 

DAP DIAKUI TIADA PENGALAMAN MEMERINTAH



Aksi Lim Guan Eng jika tidak dapat menjawab soalan

Pemimpin DAP jelas tidak mempunyai kemahiran untuk memerintah negara apabila semakin banyak kelemahan dan kemerosotan berlaku di bawah pentadbiran mereka di Pulau Pinang.
 
ANTARA ISU BERKAIT:

Friday, April 12, 2013

Pemimpin Yang Berzina Masih Diterima Dalam PAS ?




Presiden Pas, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang memberi respon bahawa Setiausaha Agung Pas Dato’ Mustaffa Ali yang digemparkan dengan isu video sex  akan meneruskan perkhidmatan Dato’ Mustaffa Ali sebagai Pengarah Pilihanraya Pas Pusat.

“Dia bertanding semua di tempat di Malaysia, dia Pengarah Pilihanraya Pas,” kata Haji Hadi secara berseloroh kepada beberapa wartawan di perkarangan Masjid Rusila tadi.

Thursday, April 11, 2013

Negara Dikejutkan Video Seks Pemimpin PAS



Semalam, seluruh negara telah digemparkan dengan satu video seorang pemimpin PAS iaitu Mustafa Ali. Beliau adalah Setiausaha Agung PAS. 

Klip video tersebut sangat mengejutkan orang ramai kerana memaparkan adegan dan aktiviti seksual diantara Mustafa Ali dengan seorang wanita dipercayai wanita Melayu di dalam sebuah bilik dipercayai hotel. Dalam klip video tersebut Mustafa Ali juga membayar sedikit wang kepada wanita tersebut selepas wanita itu selesai melayan nafsunya.

Wednesday, April 10, 2013

GELOMBANG BIRU YANG MENGGERUNKAN





kalau korang nak tau, admin page Harimau Malaya ni pro PR. kalau tak percaya selain status pasal bola, dia ada selit pasal politik yang berat sebelah PR.

3 April lalu kononnya dia nak tengok banyak tak likers page dia yang sokong PR. last-last BN dapat like yang lebih banyak. 

hehehe. baru hang berakai! Cayalah! 
hidup BN!! Janji Ditepati!!

Friday, April 5, 2013

Wednesday, March 27, 2013

Muslimat PAS Dirasuk Syaitan




PAS adalah parti yang kononnya memperjuangkan Islam. Nama Islam dan agama mereka gunakan hanya untuk mendapat sokongan masyarakat Melayu. Mereka selalu menuduh UMNO adalah parti yang rosak akhlak dan sebagainya. 

Jom Kita lihat video ini, Islam jenis mana yang mereka berjaya hasilkan.





Inilah jadinya bila agama dipergunakan hanya untuk tujuan mendapatkan sokongan politik. Jauh terpesong dari ajaran sunnah wal-jamaah. 

INGAT, ISLAM bukan PAS. PAS hanyalah parti politik duniawi.

PAS juga adalah parti politik yang gunakan Agama hanya untuk mendapat sokongan anda sahaja. 




Saturday, March 23, 2013

Komander Tentera Sulu Berjaya Ditangkap




Tahniah dan syabas kepada anggota keselamatan kita baik PDRM mahupun ATM atas kejayaan mereka menangkap hidup-hidup perancang utama pengganas Sulu di Semporna dan Lahad Datu pada pagi ini.

Tertangkapnya Datuk Amir Baha@Datuk Bahang yang dianggap seorang Jeneral Perang dan Menteri Pertahanan Sulu kononnya, akan memudahkan lagi kerja-kerja pembersihan yang dilakukan bagi menjamin keselamatan dan kedaulatan negara ini.

Dia juga bakal dihadapkan ke mahkamah dan bakal dijatuhkan hukuman mati kerana menceroboh dan melancarkan perang. Tentera Sulu juga bertanggungjawab atas kematian pihak anggota keselamatan Malaysia

Sumber lanjut klik sini

Friday, March 22, 2013

ANDA SETUJU NIK AZIZ MUNAFIK?







JANJI MANIS ULAMA' AKHIR ZAMAN

Pada Mei 2011 dulu, Ulama Agung @Menteri Besar Kelantan janji nak bina Stadium baru bersekali dengan Bandar Baru di sekitarnya untuk Rakyat Kelantan. Masjid yang direkabentuk seperti Masjid Al-Aqsa juga akan dibina di situ. Dan yang paling best lagi, dia janji nak bina stadium khas untuk wanita sahaja. Maksudnya ada dua stadium dia janji nak buat. 

Rakyat Kelantan terutamanya penyokong PAS seronok tidak terkira dan bertepuk tangan pada waktu itu. Ada juga yang bertakbir. Lumrah penyokong PAS.

Thursday, March 21, 2013

Kerajaan Kelantan Membazir Gunakan Signboard Hanya Untuk Menyindir UMNO.

Kerajaan Kelantan Sanggup menghabiskan duit rakyat hanya untuk buat signboard untuk menyindir Perdana Menteri.



SALAH KE KALAU BERUBAH KE ARAH KEBAIKAN? 

Kita sebagai muslim mesti akan rasa suka dan happy jika kita tengok perubahan ke arah kebaikan yang ada pada orang lain. 

Contoh bila ada kawan yang dulu tak pandai baca Al-Quran, sekarang dah pandai sikit-sikit. Dulu seksi, sekarang dah tutup sikit-sikit. Baguslah ada perubahan ke arah kebaikan.

Tuesday, March 12, 2013

Konspirasi Zionis Hampir Berjaya Di Malaysia?




1. Sugguh hairan kenapa kita orang Melayu tidak sensitif dengan lambang-lambang yang berkait rapat dengan "secret society". (freemason/illuminati)

2. Yang paling hairan, kenapa pereka/designer logo tersebut (logo PKR) juga tidak sensitif dengan tanda-tanda sebegini.

3. Ataupun memang sengaja? 

Friday, March 8, 2013

KENYATAAN MEDIA SAIFUL BUKHARI AZLAN




Terus Doa, Sabar dan Istiqamah.. Walau ke titisan darah terakhir


KENYATAAN MEDIA SAIFUL BUKHARI AZLAN Jumaat, 8 March 2013


1. Saya berasa amat sedih dan dukacita dengan berita mengenai bapa saya. Saya sedih kerana bapa saya telah menjadi mangsa kerakusan politik makhluk bernama Anwar bin Ibrahim.

2. Demi Allah, Agama Bangsa dan Negara tercinta, Saya ingin tegaskan bahawa saya tidak sama sekali akan berganjak dengan dakwaan saya. Saya akan terus Istiqamah dan berpegang teguh pada dakwaan saya, segala keterangan saya di Mahkamah, juga sumpah laknat yang telah saya lafazkan, sehingga ke akhir hayat.

3. Kepada Anwar bin Ibrahim, bertaubatlah. Telah 5tahun saya bertahan, dan berdiri teguh walaupun sukar. Saya pasti Allah akan balas apa yang saudara lakukan. Sungguh terdesak dan jijik sekali.

4. Saya juga memberi amaran kepada Anwar Ibrahim, walaupun terdesak, jangan membabitkan bapa saya untuk memutarbelitkan keadaan dalam mencapai matlamat beliau.

4. Saya percaya isu ini sengaja ditimbulkan bagi mengalih perhatian isu "pengkhianat negara" yang sedang beliau hadapi.

5. Walau apapun berlaku, saya yakin KEPADA ALLAH SWT..yang benar tetap benar. Kebenaran tidak dapat dihapuskan walau apa sekalipun. 

6. Saya akan terus berdoa agar Allah bukakan hati bapa saya untuk kembali pada jalan Allah, kebenaran, pertahankan anak kandungnya yg menjadi mangsa. 

7. Sebagai seorang anak, kasih sayang dan hormat kepada seorang ayah akan kekal hingga ke akhir hayat.

8. Kepada seluruh rakyat Malaysia, saya menyeru agar tidak terpedaya dengan permainan jijik Anwar Ibrahim ini. 

9. Kedaulatan Negara kini sedang diancam musuh, ditambah pengkhianat musuh dalam selimut membantu, sudah ramai perwira kita yang telah terkorban, marilah sama-sama kita doa dan pertahankan. 


Akan terus Doa, Istiqamah dan Sabar


(MOHD SAIFUL BUKHARI BIN AZLAN)

Artikel dipetik dari blog beliau.

Thursday, February 7, 2013

ISU ALLAH: Kenapa Kerajaan Benarkan Di Borneo






1. Kerajaan telah melarang penganut Kristian menggunakan nama Allah dlam menggantikan nama Tuhan Trinity mereka di Semenanjung. Tapi ada juga pembangkang yang SPIN berkata kenapa Kerajaan membenarkan pula Kristian di Sabah dan Sarawak menggunakan nama Allah. Ini Penjelasannya.

2. Wajar saya kongsikan, kerana saya dapat rasakan, ramai Orang Melayu Islam sebenarnya tidak memahami bahawa Kristian itu pun banyak Mazhab dan fahaman yg berbeza.

Wednesday, February 6, 2013

Ambiga Menyokong Majlis Peguam Dibersihkan

Datuk S Ambiga bekas Presiden Bar Council

Memetik dari berita dari Blog pro-Pembangkang iaitu MalaysiaKuno, Datuk S Ambiga menegaskan bahawa dalam PRU13 nanti tidak perlu menggunakan Undi Pos kerana katanya bermasalah dan dipertikai, dan beliau menyeru supaya pengundi POS balik ke Malaysia untuk mengundi. Sila baca petikan artikel di dalam blog MalaysiaKuno di bawah:

Thursday, January 31, 2013

NIZAR BANGKAI




1. YB Mohammad Nizar memang terkenal sebagai YB yang berperangai pelik dan amat suka buat publisiti murahan.

 2. Baru-baru ini bila ramai orang bersedih terhadap mendiang Adik William, YB Nizar mengganggap semua pemimpin BN yang bersimpati sebagai "burung hering" yang menghinggapi "bangkai (adik William)" untuk meraih sokongan politik.

3. Bayangkan apa perasaan keluarga mendiang apabila mendiang adik William yang masih kecil yang baru saja meninggal dunia dianggap pula seperti bangkai. Kalau nak berkias pun, berhati-hatilah sedikit. Apa jadah Nizar ni nak mempolitikkan kematian Adik William ni?

4. Kalau dia nak sangat publisiti murahan..nah..sekarang seluruh rakyat Malaysia kita bagi satu nama baru kepada beliau. "NIZAR BANGKAI"... semoga beliau terus polular dengan nama sedemikian..


Wednesday, January 30, 2013

ISU AIR: Apa Yang Rakyat Selangor Perlu Tahu




1. Sebenarnya jika kita imbas semula, isu air ini telah timbul sejak dari tahun 2010 lagi. Tetapi isu air di Selangor yang ditimbulkan pada ketika itu tidak sebegitu sensasi seperti sekarang. Kawasan seperti Ampang, Pandan, Seputih dan disekitarnya telah diklasifikasikan sebagai kawasan merah iaitu bermaksud kawasan yang seringkali mengalami gangguan bekalan air. 

SYABAS Jawab 15 Tuduhan Kerajaan PKR Selangor






Berikut merupakan kenyataan rasmi Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (SYABAS) berkaitan Krisis Air yang berlaku di Kuala Lumpur dan Gombak baru-baru ini :-

Masalah gangguan bekalan air tidak berjadual di Wilayah Kuala Lumpur dan Gombak ekoran kegagalan rumah pam Wangsa Maju yang berlaku pada 29 Disember 2012, SYABAS telah dilemparkan dengan berbagai dakwaan dan tuduhan khususnya oleh Kerajaan Negeri Selangor sepanjang berlakunya gangguan bekalan air ini.

Friday, January 18, 2013

MODEL PROTON TERBARU 2013 DIRAKAM


Daripada info yang aku dapat dari seorang pekerja di Proton, model ini adalah model Preve Hatchback.
lihat lagi gambar-gambar yang telah diambil oleh spy kamera amatur yang berjaya merakamkan model terbaru ini yang sedang dipandu uji. Dijangkakan model terbaru ini akan dikeluarkan pada suku pertama tahun 2013 ini. iaitu sebelum April.

Thursday, January 17, 2013

Doa Ustaz Fathul Bari Kepada Blogger Yang Menfitnah Beliau

DOKUMEN PERKAHWINAN KE-2 UFB YANG SAH


Seperti yang kita tahu, ahli-ahli pembangkang mahupun pemimpin pembangkang amat takut dengan Ustaz Fathul Bari (UFB. Mereka begitu takut untuk berdebat dengan beliau kerana setiap kali UFB berhujah, hujahnya adalah berlandaskan sunnah. UFB amat jarang untuk memberi pendapat yang tidak betul terhadap sesuatu perjara jika beliau sendiri tidak tahu. UFB tidak pernah pun menyerang peribadi seseorang individu pemimpin pembangkang.

Tetapi kali ini para bloggers Pembangkang dan juga ada di kalangan pemimpin pembangkang telah menyerang peribadi UFB (isu perkahwinan kedua beliau). Ini menjadi kebiasaan dan lumrah permainan politik kotor pembangkang yang bila apabila mereka tidak daat melawan hujah, mereka akan lekukan serangan peribadi dan fitnah kepada sesiapa yang tidak sehaluan.

Tuesday, January 15, 2013

Agenda DAP Mengeksploitasi PAS




Sekarang ini hampir setiap hari orang memperkatakan tentang isu kalimah Allah ini. Sehinggakan ada yang dahulunya bukan ustaz pun sudah mula pandai berlagak jadi ustaz.

Sebenarmya isu ini bukannya kerana hukumnya harus atau haram tetapi lebih kepada apa isu yang timbul mengikut masa dan keadaan di dalam negara kita. Memang benar hukum dia "harus" kerana di Negara Timur Tengah, perkataan Allah telah digunakan sejak sekian lama, tetapi kenapa golongan Vatican tidak menggunakan kalimah Allah begitu juga di Vatican di Eropah dan juga Amarika Syarikat? 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...